Post-icon Created with Sketch. dropdown Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Sluiten-icon Created with Sketch. primairy servicing Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Twitter Created with Sketch. Video icon Facebook Created with Sketch.

Het belangrijkste is niet ophouden met vragen stellen. - Albert Einstein

FAQ

Betalen en regelen

Hoe hoog is het bedrag dat ik nog moet betalen?

Dit kunt u terugvinden in onze portal. Log in met uw dossiernummer en postcode.

U kunt ook altijd direct contact met ons opnemen. Wij informeren u graag.

Hoe kan ik een regeling tegen finale kwijting treffen?

Om in aanmerking te komen voor finale kwijting moet u de informatielijst volledig invullen en alle gevraagde documenten meesturen. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Hoe kan ik zien of mijn betaling, e-mail of brief is binnengekomen?

De hoogte van het bedrag dat u nog moet betalen kunt u terugvinden in onze portal. Log in met uw dossiernummer en postcode.

Als u wilt weten of uw e-mail of brief door ons is ontvangen, kunt u ons bellen. Het telefoonnummer om op de juiste afdeling te komen staat in de correspondentie welke u van ons heeft ontvangen, of kijk op onze contactpagina.

Ik ben het niet eens met de schuld. Wat kan ik doen?

Heeft u een schuld die u bij Vesting Finance moet aflossen, maar u bent het er niet mee eens? Wij willen graag weten waarom. Ga naar deze pagina en vul het formulier in. 

Ik wil betalen, hoe kan ik dat doen?

Heeft u een schuld die u bij Vesting Finance moet aflossen? U kunt betalen door het totale bedrag gemakkelijk via IDeal over te maken. Log hiervoor in met uw dossiernummer en postcode.

Om uw zakelijke schuld af te lossen, maakt u het totale bedrag over naar het rekeningnummer dat wij in onze brief aan u hebben vermeld. Vergeet niet het Dossiernummer en de Naam te vermelden in de omschrijving. Mocht u de brief niet meer in bezit hebben, neem dan contact met ons op. Klik op deze link voor het juiste telefoonnummer.

Kunt u de schuld niet in één keer betalen? Wij kijken graag samen met u naar een oplossing. Neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik een betaling overslaan of later overmaken?

Het kan gebeuren dat u een betaling niet of niet helemaal op tijd op onze rekening kunt overmaken. Wij zijn altijd bereid om met u naar een oplossing hiervoor te kijken. Neem hiervoor telefonisch contact op. Let wel, als u uw betalingsregeling in stand wilt houden, is het geen optie om simpelweg niet te betalen.

Waarom moet ik een informatielijst over mijn inkomsten en uitgaven invullen?

Wij vragen u de informatielijst over uw inkomsten en uitgaven in te vullen om beter rekening te kunnen houden met uw financiële situatie. Zo kunnen we een betaalregeling treffen die bij u past.

Waarom moet mijn betaalregeling jaarlijks worden herzien?

Wij moeten aan onze opdrachtgevers uitleggen waarom een schuld over een langere periode wordt afbetaald. Daarnaast willen wij u niet een te hoge regeling opleggen. Een betaalregeling moet altijd op maat zijn. Dit kan alleen als wij er regelmatig opnieuw naar kijken.

Waarom zijn de gegevens van personen waar ik mee samenwoon belangrijk?

Personen die op hetzelfde adres wonen als u delen mee in de vaste lasten. Dit heeft invloed op hoeveel u kunt aflossen. Om uw financiële situatie goed in beeld te brengen, hebben wij daarom ook de gegevens nodig van de personen waar u mee samenwoont.

Wat zijn de kosten van een rechtszaak?

Een betalingsachterstand, dat kan iedereen overkomen. Loop er niet voor weg en neem contact op met Vesting Finance. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de kosten niet verder oplopen. Wij doen ons uiterste best om met u een duurzame oplossing voor uw openstaand bedrag af te spreken. Als u afspraken herhaaldelijk niet nakomt, kunnen wij er voor kiezen uw dossier aan een deurwaarder over te dragen. Dit betekent dat er een rechtszaak wordt opgestart. Hieraan zijn kosten voor u verbonden. U moet rekening houden met deurwaarderskosten, griffierecht en de kosten voor een advocaat, als u die inschakelt.

Wat zijn de wettelijke buitengerechtelijke incassokosten (BIK)?

Als u een rekening niet betaalt, mag de schuldeiser op grond van de wet extra kosten in rekening brengen. Dit zijn (buitengerechtelijke) incassokosten. 

Hoogte incassokosten
De overheid bepaalt de maximale incassokosten die een schuldeiser aan u mag vragen. Dit staat in het ‘Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten’ (Besluit BIK). De schuldeiser mag een maximumpercentage berekenen over de hoofdsom. De rente telt niet mee. U betaalt minimaal € 40,-. Hoe hoger uw rekening, hoe lager het percentage incassokosten.

 

U betaalt maximaal:

Hoofdsom tot en met

Toepasselijk percentage

Maximum

€ 2.500

15% over de hoofdsom

€ 375 (min. € 40)

€ 5.000

€ 375 + 10% over (hoofdsom - € 2.500)

€ 625

€ 10.000

€ 625 + 5% over (hoofdsom - € 5.000)

€ 875

€ 200.000

€ 875 + 1% over (hoofdsom - € 10.000)

€ 2.775

Boven de € 200.000

€ 2.775 + 0,5% over (hoofdsom - € 200.000)

€ 6.775

Wilt u zelf uw incassokosten berekenen?
Er staat een handige calculator op http://www.incassokostenberekenen.nl. Daarmee kunt u berekenen hoe hoog de incassokosten mogen zijn.

Is uw schuld lager dan € 40,-? Dan kunnen de incassokosten hoger zijn dan uw schuld. Dit komt omdat € 40,- het minimumbedrag is dat een incassobureau in rekening mag brengen.

Twijfelt u of het incassobureau de juiste kosten bij u in rekening brengt? Vraag om een specificatie van de incassokosten. Hierin kunt u de berekening zien.

Meer informatie
Bovenstaande voorbeelden gelden in het jaar 2020. De meest actuele cijfers en meer informatie over de buitengerechtelijke incassokosten vindt u op de website Rechtspraak.nl. Klik hier om direct op de juiste pagina te komen.

BKR

Wat is het Bureau Krediet Registratie (BKR)?

Het BKR houdt gegevens bij van mensen die een krediet hebben of hebben gehad in de afgelopen 5 jaar. Op het moment dat u de lening afsluit, krijgt u een positieve BKR-registratie. Dit geeft alleen aan dat u een krediet hebt. Als u uw lening op tijd terugbetaalt, laat dit zien dat u verantwoord omgaat met uw verplichtingen. Dat is gunstig als u een nieuwe lening aanvraagt.

Als u uw lening niet op tijd terugbetaalt, is de kredietverstrekker verplicht om de achterstand te melden bij het BKR. Dit geldt ook voor kredieten die niet geregistreerd staan zoals bijvoorbeeld uw hypotheek. Er is dan sprake van een negatieve BKR-registratie. Een achterstandsmelding kan vervelende gevolgen hebben.

Mogelijk komt u niet in aanmerking voor een nieuwe lening of hypotheek. Veel geldverstrekkers kijken namelijk of u een betalingsachterstand hebt of in het verleden hebt gehad. Ook kan het problemen geven bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement.

Hoe kan ik mijn BKR-registratie inzien?

U kunt een overzicht van uw gegevens online via de link Mijn BKR gegevens bij BKR aanvragen. Dit wordt ook wel inzage genoemd.

Kunnen jullie een H-codering plaatsen?

Nee, dit kan alleen bij een lopend krediet. Zodra een vordering bij ons in behandeling is, dan is deze reeds opgeëist en overgedragen. Er is dus geen sprake meer van een lopend krediet, maar van een openstaande vordering.

Omdat uw krediet is opgezegd en volledig is opgeëist, kan er geen sprake zijn van een herstelde achterstand. In dat geval wordt er geen herstelmelding geregistreerd, maar alleen een einddatum, de datum van de laatste betaling. 

 

 

Wanneer verdwijnt mijn registratie bij het BKR?

Zodra uw schuld is afgelost wordt dit gemeld bij het BKR. Er wordt een einddatum geplaatst, dat is de datum van de laatste betaling. Een einddatum betekent dat de schuld zichtbaar blijft bij het BKR tot de bewaartermijn van 5 jaar voorbij is. Klik voor meer informatie op deze link Mijn BKR gegevens.

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met mijn BKR registratie?

Bij het plaatsen van een BKR registratie houden wij ons aan de regels van het BKR. Bij het verwerken van gegevens kan er helaas wel eens iets mis gaan. Als u het niet eens bent met een BKR registratie op uw naam, kunt u een verwijderverzoek, met onderbouwde motivatie, sturen naar onze BKR-desk: bkrdesk@vestingfinance.nl. Wij behandelen iedere navraag over een BKR registratie hetzelfde. Zo onderzoeken wij of wij ons aan het reglement van het BKR hebben gehouden. 

Voor een verwijderverzoek BKR hoeft u geen dure jurist of advocaat in de arm te nemen. Er zijn diverse partijen actief die aanbieden uw registratie bij het BKR te verwijderen. Wees voorzichtig met dergelijke aanbiedingen. Het kost u vaak veel geld en het leidt meestal niet tot het verwijderen van uw registratie.

Bent u het niet eens met ons standpunt over uw BKR registratie, dan kunt u de kwestie voorleggen aan de geschillencommissie van het BKR. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website van het BKR (https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/registratie-bij-stichting-bkr/)

De Geschillencommissie BKR bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of het BKR en de kredietverlener zich aan de BKR-regels hebben gehouden, als kredietverlener en consument het niet met elkaar eens zijn over een registratie. De kosten hiervan zijn €50. Deze kosten krijgt u terug, als u in het gelijk wordt gesteld. Wij wijzen u erop dat wij geen kosten vergoeden voor een jurist of advocaat die u inschakelt om een klacht in te dienen.

LET OP: uw klacht moet binnen twee maanden na onze afwijzing door de Geschillencommissie BKR zijn ontvangen, anders nemen zij uw klacht niet in behandeling.
Het adres van de Geschillencommissie BKR luidt: Diepenbrockstraat 54, 1077 WB Amsterdam.

Onjuiste gegevens

Ik ontvang aanmaningen op mijn adres voor een persoon die hier niet (meer) woont. Wat kan ik doen?

Stuur de brief ongeopend retour aan de afzender en schrijf op de envelop dat de geadresseerde niet op het adres woonachtig is. Als u vaak post ontvangt voor mensen die niet op uw adres wonen dan kunt u contact opnemen met de afdeling Bevolkingsregister van uw gemeente om aan te geven dat u post ontvangt voor iemand die niet op uw adres woont.

Overname Neckermann leningen

Handelen jullie in lijn met de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)?

Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat de door u verstrekte gegevens in verband met de aan Arrow Global overgedragen vorderingen worden opgenomen in door Arrow Global en Vesting Finance gevoerde registraties. Dit heeft als doel om relevante gegevens met betrekking tot uw krediet en overige financiële transacties te administreren. Op deze registraties is de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Wij handelen dus conform deze wet.

Hoe zit het met mijn Saldo Garant verzekering?

Mogelijk heeft u een Saldo Garant verzekering afgesloten, om het uitstaande saldo bij Neckermann te verzekeren in geval van langdurige ziekte/arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkloosheid, overlijden en het voordoen van een ernstige ziekte. Vooralsnog blijft de dekking gewoon van kracht. Voor vragen over deze verzekering verwijzen wij u graag naar de verzekeringsmaatschappij BNPParibas Cardif. Zij zijn de specialist op dit gebied en kunnen uw vragen het beste beantwoorden.

 

Contactgegevens:

BNPParibas Cardif
Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout
Contactcenter: 0162-486000 (Keuze 3)
E-mail: info@bnpparibascardif.nl

Ik heb een betalingsregeling getroffen voor 1 september 2016. Moet ik nu het bedrag in een keer betalen?

Nee, als u al een betalingsregeling heeft getroffen met Vesting Finance Servicing dan blijft u deze betalingsregeling behouden. Uw kredietovereenkomst blijft ook na de overgang naar Arrow Global ongewijzigd. Het kredietbedrag hoeft daardoor niet ineens te worden terugbetaald. Als u het uitstaand saldo in een keer wilt betalen, kunt u het bedrag overmaken op het bankrekeningnummer NL 73 RABO 0143167928. Vergeet niet om bij betaling uw dossiernummer te vermelden.

 

Voor het juiste bedrag vragen wij u contact op te nemen met de afdeling debiteurenbeheer. De afdeling is van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 088 - 655 68 17. Of stuur ons een e-mail: debiteurenbeheer.neckermann@vestingfinance.nl.

Ik heb onterecht een bedrag overgemaakt, kunnen jullie het terugstorten?

Op het moment dat u een betaling heeft gedaan naar het rekeningnummer NL 73 RABO 0143167928, maar deze betaling heeft geen betrekking op een Valovis/Neckermann vordering, kunt u ons verzoeken dit terug te storten. Stuur uw uitleg en een kopie van uw bankafschrift van de verkeerde betaling naar klantenservice.neckermann@vestingfinance.nl.

Kan er automatisch van mijn rekening worden geïncasseerd?

Nee, er is geen mogelijkheid om van uw bankrekening automatisch te incasseren. Wij adviseren u een periodieke overboeking van uw bankrekeningnummer in te stellen. Vergeet niet om bij betaling uw dossiernummer te vermelden.

Komen mijn geplande betalingen nog wel aan?

Ja, de betalingen worden alsnog gestort op het rekeningnummer. Ons advies is wel om uw geplande betalingen opnieuw in te voeren met de juiste tenaamstelling, namelijk VFS Collections. Dit is met name voor uw eigen administratie.

Moet ik mijn geplande overschrijvingen wijzigen i.v.m. de gewijzigde tenaamstelling?

Ons advies is om uw geplande betalingen opnieuw in te voeren met de juiste tenaamstelling, namelijk VFS Collections. Doet u dit niet, dan zal het bedrag gewoon op onze rekening worden bijgeschreven, alleen voor uw eigen administratie is het overzichtelijker.

Moet ik naar een ander rekeningnummer overmaken?

U kunt uw betalingen blijven doen via het bekende rekeningnummer: NL 73 RABO 0143167928. Let op, als gevolg van de overdracht wijzigt op zeer korte termijn de tenaamstelling van dit rekeningnummer naar VFS Collections. Wij adviseren u om gemaakte betaalafspraken te blijven nakomen en ervoor te zorgen dat er geen achterstanden ontstaan.

Moet ik nu extra kosten betalen?

Nee, u hoeft niets extra te betalen. Bedragen die u tijdens of rond de overname hebt afgelost, worden in mindering gebracht op het totale openstaande bedrag.

Wijzigt mijn kenmerknummer, omschrijving of dossiernummer ook?

Nee, deze wijzigen niet.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u geen antwoord kunnen vinden op uw vraag? Laat het ons weten. Ga hiervoor naar onze contactpagina

U luistert naar het klant probleem en probeert dit goed op te lossen dank u.
Jullie hebben gewoon top meegedacht in mijn persoonlijke situatie.
Goede uitleg en goede afspraakmogelijkheden.
Vriendelijk te woord gestaan, snel info gekregen die ik nodig heb.
Contact was prima, medewerker hielp mee mijn probleem op te lossen.
Personeel is begripvol. Dit is heel erg geruststellend voor de mensen.

Building Better Financial Futures

Klanttevredenheidsscore