Post-icon Created with Sketch. dropdown Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Sluiten-icon Created with Sketch. primairy servicing Created with Sketch. Link-icon Created with Sketch. Fill 1 Created with Sketch. Page 1 Created with Sketch. Twitter Created with Sketch. Video icon Facebook Created with Sketch.

Statement Vesting Finance op uitingen in de (social) media omtrent onze dienstverlening

Deze maand is Vesting Finance een aantal keren benoemd in de (social) media waarbij er ongenoegen is geuit over onze dienstverlening. We willen via dit statement graag helderheid geven over onze werkwijze en de genomen acties naar aanleiding van deze signalen.

Vesting Finance streeft er naar om onze werkzaamheden op een professionele en maatschappelijk verantwoorde manier uit te voeren. Primair benaderen we onze klanten schriftelijk om hen op de hoogte te stellen van de openstaande schuld, betalingen te verzoeken voor het uitstaande bedrag, of om contact met ons op te nemen voor een geschikte oplossing. Onze medewerkers nemen ook telefonisch contact op om betalingsregelingen te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. We bieden altijd de mogelijkheid om betalingsregelingen af te spreken, waarbij de schuld in termijnen kan worden terugbetaald. Als gecertificeerd lid van de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI) willen we staan voor professionaliteit, transparantie, klantgerichtheid en streven we naar kwaliteit en continu verbeteren. Onderdeel daarvan is het periodiek evalueren van onze prestaties en de samenwerking met onze opdrachtgevers.

Wanneer een klant van mening is dat een vordering niet juist lijkt te zijn, dan moedigen wij betrokkene aan om contact met ons op te nemen, zodat wij dit kunnen onderzoeken. Wij verzamelen alle relevante informatie en werken indien nodig samen met onze opdrachtgevers om de juistheid van de vordering te verifiëren. Als blijkt dat de vordering daadwerkelijk onjuist is, dan zullen de incassoactiviteiten worden gestaakt. Wij houden hierbij rekening met wettelijke verjaringstermijnen.

Met dit statement willen wij benadrukken dat de signalen in de (social)media aanleiding hebben gegeven tot het grondig onderzoeken van onze uitingen op dit onderwerp en het duidelijk verwoorden hiervan richting onze klanten. Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek zullen wij onze schriftelijke benadering hierop aanpassen en bijstellen.

We hebben het nadrukkelijke uitgangspunt uitermate zorgvuldig om te gaan met klachten. Klachten zijn veelal een kans om onze dienstverlening te optimaliseren. Bij klachten wijzen wij klanten daarom altijd op onze klachtenprocedure zoals omschreven op onze website. Daar staat bovendien ook de verwijzing naar het Klachteninstituut voor Gecertificeerde Incasso Diensten (KIGID) en het Klachteninstituut Financiële Diensten (KIFID), waar zij indien nodig een formele klacht kunnen indienen voor onafhankelijke beoordeling en afhandeling van de zaak.

Hoe kunnen wij u helpen?

Wilt u weten wat onze diensten voor uw organisatie kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers

Stuur uw e-mail naar sales@vestingfinance.nl